avonturenmo.reismee.nl

Genieten

Hee allemaal,

Bedankt voor jullie lieve reacties! Ben hier inmiddels alweer 2 weekjes en gelukkig meer gesetteld en gewend aan het leven hier! Inmiddels ook alweer veel dingen meegemaakt en gedaan, daar zal ik eerst wat over vertellen. Vorige week naar de Victoria watervallen geweest, wauw wat mooi! We zijn naar buurland Zimbabwe geweest, want daar zijn ze op het mooist, in Zambia stroomt er op dit moment geen water bij de watervallen, dus daar zie je alleen rotsen.. Vorige week zaterdag heb ik de devils pool gedaan, we werden met een bootje naar een eiland gebracht waar we vervolgens het water in gingen, we zwommen helemaal tot het einde zodat je de afgrond van de waterval inkeek, ik moet eerlijk bekennen dat ik dat best wel spannend vond maar onze gids was erbij om ons gerust te stellen en het moment dat we daar lagen was echt super! Zo dichtbij de watervallen, echt geweldig! Na dit avontuur zag een groepsgenoot zebra's van dichtbij, dus wij foto's maken totdat dat meisje net iets te dichtbij stond en de zebra op haar kwam afgestormd, ik kneep hem werkelijk waar, ik was daar helemaal alleen samen met haar en ik dacht mijn god wat moet ik doen, de zebra schopte tegen haar been aan en ging vervolgens weer terug dus de schade viel gelukkig wel mee.. nu kunnen we er samen wel om lachen maar op dat moment dacht ik echt we gaan eraan haha! Vorige week zondag heb ik wild water geraft echt heel gaaf op de Zambezi rivier, toch wel een hele wilde rivier.. Het goede nieuws is dat ons bootje tegen alle verwachtingen in 0 keer is omgekiept, maar dat ik als enige 2 keer uit de boot ben gevallen haha, die laatste keer was echt doodeng, ik bleef vet lang in die stroming waardoor ik echt een aantal keer kopje onder ging, maar dat was wel een tof avontuur!

Zo dan zal ik nu iets vertellen over mijn werkzaamheden hier. Ik werk maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 12:00 uur in de pre school, kinderen van gemiddeld zo'n 6-7 jaar jong. Er zitten ongeveer 25 kinderen in de klas, ongeveer omdat er soms kinderen zijn die dan een hele tijd niet op school zijn en dan weer wel.. Ik heb al rekenles gegeven, les over onderdelen van het lichaam en de 4 vormen aangeleerd. Ik geef dit dan in het Engels en de lerares vertaald het naar hun eigen taal. Sommige kinderen kunnen best goed Engels en de andere kinderen wat minder, op deze manier begrijpen ze waar ik het over heb;) De kindjes zijn echt heel lief, als ik 1 kindje een high five geef, komen ze bijna allemaal naar me toe en willen ook een high five haha. Ik hoefde gelukkig alleen de eerste dag te lopen naar school, ik huur nu een fiets vanuit het vrijwilligershuis en ik fiets er ongeveer een half uur op, ik fiets samen met een ander meisje vanuit het vrijwilligershuis.. Ik vind het niet zo erg om te fietsen want zo blijf ik hier ook nog in beweging! De heenweg verloopt echt voorspoedig want dan gaan we bergaf maar de terugweg is meestal wat lastiger omdat we dan de heuvels op moeten..

Wanneer ik thuis kom van school krijg ik lunch (altijd een warme maaltijd) en in de middag is het een beetje kijken wat we doen, de ene keer gaan we naar de stad om boodschappen te doen en de andere keer gewoon thuis een boek lezen. Ik heb toevallig vanmiddag uit school het verzorgingshuis bezocht, daar werkt een andere vrijwilligster en ik was benieuwd hoe het daar was. Ik zit erover te denken om daar misschien een paar middagen in de week te helpen maar dat moet ik nog even kijken. Ik ga in totaal 4 weken (nu nog maar 2) op school werken en dan nog 3 weken bij het constructie project (meehelpen om een school te bouwen). De temperatuur is de afgelopen week gedaald; op dit moemt is het 24 graden en bewolkt. Het regenzeisoen is hier begonnen. Er zijn hier echt enorme stortbuien en na een half uur is het dan meestal wel weer droog. 1 keer in zo'n stortbui gezeten, was echt tot op het bot nat! Zo weer een heel verhaal weer..

Spreek jullie snel weer!

Liefs Monique

Reacties

Reacties

Jeanne

Hoi Monique,
Dat is zeker genieten. Heel fijn dat je nu begint te wennen. Wat een avonturen!!!!! Je hebt al veel meegemaakt in die paar weken. Hoe was het in het verzorgingshuis?
Ben daar wel benieuwd naar. En ook leuk werken op school.
Groetjes, Jeanne

Maud

Wauw Monique, hoe vet is dit allemaal... wat een geweldige uitdaging ben je aangegaan. Echt super om te lezen wat je allemaal doet en mee maakt. Ga genieten van alle toffe dingen. Ben ook erg benieuwd naar de foto's. Fijn dat je gewend bent. Dikke knuffel en wacht vol spanning je volgende verhaal af.

Nelly en piet

het is geweldig wat je daar doet leuk wat je allemaal schrijft .ik ga een keer bij jullie pa kijken naar de foto's
ben benieuwd .Geniet van de mooie dingen daar dan komt het zeker goed. heel veel groeten van uit mill

peter fleurkens

Ha Monique, tof zeg wat je mee maakt, uit je verhaal beleef ik weer een stuk Ghana, veel zien en steeds weer een nieuw avontuur. Lekker dat het wat koeler is geworden, wij hadden 6 weken lang 45 graden zonder een wolkje en een spat regen. geniet nog en ben benieuwd naar het volgende verhaal. Groetjes wa. Trouwens de groeten van alle bewoners en begeleiding van Noorderhof.

Danielle Koekkoek

Hoi Monique,

Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen. Wat een avonturen heb je al beleefd. Dat een zebra mij achterna komt, zal hier niet gauw gebeuren. Fijn zeg om te lezen dat je al wat gewend bent. En dat je zoveel kan betekenen voor die kinderen. Kan me voorstellen dat je dat een voldaan gevoel geeft. Ook leuk dat je nog wat van het land ziet, die watervallen zullen inderdaad wel prachtig zijn geweest. Waar jij regen krijgt, krijgen wij kou. Dat is weer even wennen als je buiten komt.

Geniet van alles en ik kijk weer uit naar je volgende verhaal.

Liefs Danielle.

Theo en Mis.

Lieve Monique wat schrijf je leuk zeg. En zo beleef je nog wat. Heerlijk om te lezen dat het goed gaat. XXX. Theo en Mia

angeline en frans

Hoi Monique,

Wat leuk om je avontuur te volgen,kreeg van Malou jou link door.
En spannend zeg allemaal, zal idd in het begin wel wennen geweest zijn, kan ook niet anders een heel ander wereldje.
En leuk zeg,vrijwilligers werk met de kids en tussendoor genieten van de geweldige natuur daar.

Wij wensen je heel veel S6 nog en vooral geniet ervan,voor je het weet zit je weer in ons koude kikkerlandje...

Lieve groetjes van Frans en Angeline

Bob en Daisy

Wat een gave avonturen!!
Je hebt in korte tijd al veel kunnen doen en zien.
Leuk om te lezen!
En wat een mooi vrijwilligersproject.
Geniet ze!!

Groetjes Bob en Daisy

Helen

Johhh ik had deze blog helemaal gemist! Fijn te lezen dat je meer gesetteld en gewend bent intussen. En hele gave uitstapjes gemaakt, lees ik. Ai devils pool klinkt behoorlijk griezelig! En het incident met de zebra dan! :-o Wildwaterraften, gaaaaafff! Wat klinkt je werk leuk zeg. Gelukkig hoef je niet te lopen dus, maar het fietsen en dan met name de terugweg klinkt altijd nog erg pittig. Jee dus de school zit er alweer bijna op! En daarna het constructieproject; klinkt ook super. Heel veel succes en plezier verder!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active