avonturenmo.reismee.nl

HIV project

Hoi allemaal,

Zo, alweer drie weekjes hier aan het werk, waar blijft de tijd... Terwijl het bij jullie vriest, is het hier zo'n 30 graden.. (Het spijt me als ik jullie nu jaloers maak) Maar het is hier echt ontzettend droog. De stof hier is echt niet normaal.. Het is maar goed dat ik geen allergie heb voor stof anders had ik hier dag en nacht geniest denk ik.. Als ik buiten ben geweest en binnen mijn handen was, moet ik dit serieus 2 keer met zeep doen, zo zwart zijn mijn handen (dan kun je je een beetje voorstellen hoe het hier is) De stofwolken zijn echt niet gezond.. Ik heb zelfs een kleine zand cycloon gezien, dat was echt bijzonder! Ik probeer straks even te kijken of ik wat filmpjes erop kan zetten.

Goed, mijn eerste week stond vooral in het teken van introductie. De tweede week heb ik bij verschillende groepen de HIV-AIDS presentatie gehouden. Deze heb ik hier zelf in elkaar gezet en op flapovers uitgewerkt. Ik ga iedere dag naar een andere groep toe. Op maandag maken we altijd de planning van de week en de evaluatie van afgelopen week. Op dinsdag gaan we naar de Masaai vrouwen. Op woensdag bezoeken we de HIV groep. Op donderdag gaan we naar een groep jong volwassenen die les krijgen van Mama Mackrine (dat is de vrouw waar ik verblijf en is tevensde eigenaresse van dit project) Op vrijdag bezoeken we de andere Masaai vrouwenen op de 2e zaterdag heb ik mensen met een beperking ontmoet en vorige week zaterdag heb ik de jongeren groep bezocht.
Zoals ik de vorige keer ook al beschreef is de trip naar deMasaai vrouwen best een lange trip.De2e week hebben we eersteen hele tijd gewacht totdat de vrouwen kwamen. Er waren 2 vrouwen die de presentatie geheel hebben gevolgd en na een tijdje kwamen er uiteindelijk 8 vrouwen. Dit was wel teleurstellend eigenlijk, want ik had verwacht dat er net zoals de eerste keer rond de 14 vrouwen zouden zijn. Het is hier ook niet gebruikelijk dat je je voor een afspraak afmeld, dus het is altijd maar afwachten hoeveel vrouwen er komen. Diegene die er waren, waren wel echt geïnteresseerd aan het luisteren, dus dat was wel mooi. Deze week heb ik de presentatie opnieuw gedaan, omdat er afgelopen dinsdag meer vrouwen aanwezig waren (wel eerst weer een uur gewacht..) Wanneer ik voor de Masaai vrouwen de presentatie geef dan gaat het op deze manier: ik presenteer in het Engels, dan vertaald Sacha het in het Swahili en daarna verteld 1 Masaai vrouw het in de taal van de Masaai (zij hebben een eigen taal en sommige van hen kunnen geen Swahili, omdat ze niet naar school zijn geweest..) Je kunt je dus voorstellen dat zo’n presentatie best lang duurt haha..
Maargoed even een grappig verhaaltje wat ik afgelopen dinsdag meemaakte: ik was aan het uitleggen dat de kans op een HIV besmetting via orale seks wel aanwezig is maar niet zo groot is. Ik hoorde de vrouwen een beetje gniffelen en later waren ze allemaal kei hard aan het lachen. Ik keek Sacha aan van heb ik iets verkeerds gezegd..? Toen vertaalde Sacha dat ze moesten lachen, omdat orale seks binnen de Masaai not done is, maar 1 vrouw had wel eens een filmpje gezien waarop witte mensen dit deden…. Haha hilarisch! Nou ik kwam dus ook niet meer bij, dat snap je wel.. Oh zo zie je maar weer dat er ook grappige momenten zijn, binnen zo’n serieus onderwerp! Oh en zo lief! Ik kreeg van 1 vrouw een zelfgemaakte ring en armband, omdat ze het zo fijn vond dat ik de presentatie had gegeven.. Echt zo lief!
Ik heb deze week eigenlijk wel elke dag een uur gewacht voordat de mensen aanwezig waren, dat kennen wij natuurlijk helemaal niet in Nederland, maar hier is het heel normaal (Afrikaanse tijd) Precies zoals tante Willemien het zei: de blanken hebben de klok en de afrikanen hebben de tijd.. Soms is dat best frustrerend, maar weetje net zoals bij de Masaai groepen die ik op dinsdag en vrijdag bezoek, zij hebben hele andere uitdagingen dan op tijd komen bij een bijeenkomst.. Het heeft daar al sinds september niet meer geregend en zij hebben een ernstig water te kort.. Zij zijn dus hele dagen bezig om water bij elkaar te sprokkelen, nemen hun koeien mee om hen ook van water te voorzien.. Ik neem nu iedere keer een waterkan mee, ik weet wel dat ik het probleem daar niet mee oplos maar voor mijn gevoel hebben ze dan in ieder geval weer een beker water gehad die dag.. Ik schaam me dan ook dat ik gewoon wel een drinkfles in mijn tas heb.. Onbegrijpelijk he, dat je op zoek moet gaan naar water.. Zo onvoorstelbaar, zo lees je maar weer hoe goed we het hebben!

Volgende week maandag en woensdag mag ik mijn presentatie op een middelbare school gaan geven hier een uurtje vandaan. Daar kijk ik echt naar uit! Het valt me wel op dat de meeste mensen hier helemaal geen Engels kunnen. Ook al de groepen die ik tot nu toe heb bezocht (behalve de jongerengroep daar kunnen de meeste Engels verstaan) kunnen weinig tot geen Engels. Dus alle presentaties worden vertaald, dit vind ik van de ene kant wel jammer, want de discussies en dergelijke gaan geheel in het Swahili en daar versta ik natuurlijk geen woord van. Sacha vertaald het later wel voor me, maar ik mis wel de interactie een beetje.. Als het goed is kunnen de leerlingen op de middelbare school wel Engels dus dan verloopt het voor mijn gevoel wel allemaal een beetje makkelijker.. Ik ben benieuwd!

En natuurlijk heeft Monique ook niet stil gezeten in de weekenden.. Ik heb samen met twee andere vrijwilligsters vorige week zondag geschilderd! Dat was echt leuk en ik ben ook heel trots op het eindresultaat (ik moet zeggen dat ik het bijna zelf niet kan geloven dat ik dit met een beetje hulp van de leraar zelf gemaakt heb!) Maar het is echt zo;)
Vandaag zijn we naar de hot springs gegaan, dat was ook echt genieten. Het water was zoo helder! Maar wel allemaal visjes die onze voeten zeer interessant vonden, iedere keer schrok ik me weer helemaal rot als ik een visje voelde .. Oh ze hadden daar ook zo’n touw waar je zwierend het water in kon plonzen, daar heb ik me ook goed mee vermaakt haha!

Ohja kakkerlakken… Nou ik heb ze hier nu al zo’n 5 keer gezien en dat zijn me toch grote jongens.. Oh mijn god, iedere keer is het echt weer gillen hoor.. Van de week had ik er 1 naar buiten gegooid, maar net toen ik de deur dicht deed gilde een andere vrijwilligster dat er nog 1 op de muur zat.. Toen dacht ik; ik haal de dochter van Mama Mackrine erbij… Die is ze met een bezem te lijf gegaan, het was echt hilarisch om te zien echt jammer dat ik dat niet gefilmd hebt, want het was echt zo’n momentje van daar had je bij moeten zijn… Maar die kakkerlakken ga ik dus absoluut niet missen hoor, hopelijk kom ik ze de komende weken niet meer tegen…

Nou jongens weer een heel verhaal verder..
Fijn weekend allemaal en tot snel weer!

Liefs Monique

Arie en Francien.

Weer een mooi verhaal, je maakt dus ook grappige dingen mee mooi om te lezen.
En flink werken zag ik in het filmpje.
Fijn dat het zo goed gaat.
Veel groeten van ons allemaal, het beste.

Corine

Wat maak je toch een hoop mee Monique!! Zo leuk om je te volgen, en heel bijzonder wat je daar allemaal doet. Je bent echt een Topper!!!! Lieve groetjes Corine X

Jeanne

Hoi Monique, prachtig verhaal, hele mooie foto's en video's. Je ziet er goed uit (mooi kleurtje heb je gekregen).
En zoals al gezegd, ik vind jou kunstwerk heel erg mooi en zo kleurrijk. Straks kom je thuis met een schat aan ervaringen. Hier inderdaad behoorlijk koud. Wel gezond vriesweer, maar ik heb het toch liever wat warmer.
De droogte daar is wel heel erg. Water is zo belangrijk voor alles. Ja, wij hebben het hier super goed.
Groetjes........

Piet & nelly

Monique wel zwaar werk met de schop en de stamper krijg je wel spier ballen, en leuke filmpjes , maar je ziet er goed uit. we maken dadelijk ook een reisje, maar zullen niet zo veel zien als jij je maakt zoveel mee heel bijzonder fijn om je verhaal te lezen .gr domeinzicht

angeline deenen

Hoi Monique,

Zo wat maak je allemaal mee zeg!
Een hele ervaring wat je daar allemaal doet en je komt denk ik met flinke spierballen terug, haha...
Leuk om je verhalen allemaal te volgen vanuit ons koue kikkerlandje brrr, bijzonder hoor wat je allemaal doet daar.

Groetjes van Frans en Angeline

Meliek

Fijn om weer je verhaaltje te lezen! Ik mis je lieverd!!!! *Kus* Ben benieuwd hoe de presentatie is gegaan! Xxx

Joseline

Ik moest weer even een stukje bijlezen maar wat een heerlijke verhalen Monique! En gaaf hoor, om zo ook tanzania te leren kennen en de verschillen tussen de landen te ervaren. En ik heb vaak uit herkenning moeten lachen, kakkerlakken (zo groot als weet ik wat) dahla dahlas die volgestopt worden en nog altijd plek is voor nóg iemand, het begrip tijd.... Heerlijk, hoe frustrerend het allemaal soms ook is. Geniet er nog van! xx

alicia pounds

Hallo alle kijkers online ,,,, HERPES EN HIV heeft genezing
Twijfel iemand aan natuurlijke kruidengeneesmiddelen? Ik heb het grote belang van natuurlijke kruiden en het geweldige werk dat zij in het leven van mensen hebben gedaan, gezien. Ik vraag me af waarom mensen hun geld nog steeds uitgeven aan operaties, injecties en drugs die je helemaal niet kunnen genezen. Natuurlijke kruiden kunnen allerlei ziekte genezen, waaronder herpes, diabetici, astma, HIV, hepatitis, enz. Ik heb het met mijn eigen ogen gezien. Ik was genezen van HIV en mijn tante en haar man werden genezen van herpesvirus en negatief getest na het gebruik van de kruidengeneeskunde en ik was ook genezen van hiv en getest negatief na het gebruik van de kruidengeneeskunde door dr. MOHAMMED die natuurlijke kruiden gebruikt Om verschillende soorten ziekte te genezen. Zelfs Dr. Sebi bewijst voor de hele wereld dat natuurlijke kruiden alle ziekten kunnen genezen en hij heeft talloze mensen genezen die natuurlijke kruiden gebruiken. Ik weet het is moeilijk te geloven maar is een levend getuigenis. Er is geen kwaad in het proberen van kruidengeneeskunde. Contact of email Dr.Mohammed op: herbalcure12@gmail.com (telefoon / whatsap no): +2349036036397

mariam

Welkom bij Dr.Ise Herbal Research Centre (IHRC) voor u Interesse bij het overnemen van uw gezondheid! Dr.Ise gezondheidszorg Specialist die gezondheidskwesties beantwoordt, hij is de enige echte kruidenarts die ziekten kan genezen, alle anderen worden niet herkend, niet geregistreerd bij CDC, WHO en wereldwijd behandelen en genezen van patiënten. De grootste arts, de spiritist en de fysische genezer ... The World number Healing Doctor, hij is de enige echte en ware genezers. Hij heeft een licentie en geregistreerd .. Ik zou graag enkele van Dr.Ise Bloggers en Site met u willen delen:

1.https: //peraltaadelay4rerygd.wordpress.com/2017/05/04/mais-recente-tratamento-a-base-de-plantas-para-hiv-e-hpv-por-dr-ise

2.https: //peraltaadelay4rerygd.wordpress.com/2017/05/04/mais-recente-tratamento-a-base-de-plantas-para-hiv-e-hpv-por-dr-ise

3.http: //jkhza7t6fds6rewsui.over-blog.com/2017/05/herbal-healing-by-dr.ise.html

4 [Meest gebruikte pers op de sitewereld; https: //thenaturalhealthclinic.wordpress.com/2012/05/11/575/#comment-1234

5.https: //alimentaycura.com/2017/04/07/hepatitis-20-remedios-caseros-utiles-para-combatir-la-hepatitis/

6. http://thelifetree.com/detoxify.htm

Ik wens je een levendige gezondheid en gemoedsrust.

De producten van Dr.Ise zijn Natural Dietary, Traditional Herbal-supplementen en Herbal Therapeutic Medicine. Altijd grondig getest op zware metalen en bacteriën voor consumptie, gebruik alleen de beste verse kruiden om ziekte te behandelen en te genezen; ISESPIRITUALSPELLTEMPLE@GMAIL.COM]

Bedankt Dr.Ise voor het genezen van mijn ziektes, met behulp van zijn natuurlijke en pure kruidenmedicatie. Naamnamen is niet belangrijk Dr.Ise is de enige echte en echte kruidenarts die 100% geneest, ik heb geprobeerd alles wat ze faalden .. De enige echte en de kruidenarts is Dr.Ise. Verdoe je tijd niet om contact met anderen op te nemen ... De enige Herbal Doctor die wordt erkend die kan genezen is Dr.Ise, met een hoog geneeskrachtige en krachtige kruidentherapeutische geneeskunde zonder bijwerkingen. Dit is echt, waar leven, zoveel jaar van herpesziekte met pijn en lijden ... Mijn eindoplossing is Dr.Ise ... @ ISESPIRITUALSPELLTEMPLE@GMAIL.COM.OR Zijn Amerikaanse nummers; +1 [6186190161 of +19546421192]

Met vriendelijke groeten aan Dr.Ise

Hij geneest vele ziekten, ongeacht de ziekte, Dr.Ise zal je genezen, hij is erg krachtig

Dr.Ise Slogan: Gezondheid staat bij hem hoog in het vaandel. Hij neemt de gezondheid van patiënten heel serieus, doet er alles aan om patiënten te genezen, te genezen en te redden.24 uurlevering met behulp van online en koeriersverzending .... 100% wereldwijd gegarandeerd

Ketta

Hallo "godzijdank voor de geweldige genezingsspreukkracht die Dr. Oluwola in mijn leven gaf, die orakelondersteuning, ik werd nu gediagnosticeerd met HIV-AIDS over 7 jaar, wat me tot werkloosheid heeft geleid en mijn relatie met mijn verloofde heeft verloren nadat hij hoorde dat ik ik heb last van de VIRUS, ik probeerde hem te smeken om me bij hem te laten blijven, maar hij stond er nog steeds op om mij uit zijn huis te laten, totdat een vriend van mij op facebook uit ZWITSERLAND me meer vertelde over Dr. Oluwola de grote genezer, die hij gaat helpen mijn zieke met betovering te herstellen en genezen, stuurde me het e-mailadres van Dr. Oluwola en ik nam snel contact met hem op, en hij antwoordde na 40 minuten van mijn bericht dat mijn ziekte een kleine en minder ernstige ziekte is, dat hij zal de ziekte onmiddellijk oplossen als ik alles kan accepteren waar hij om heeft gevraagd, ik heb hem ja gezegd, omdat ik echt weet dat "HIV-AIDS EEN SLECHTE EN DODELIJKE ZIEKTE IS die IK OOIT KENT". dus deed ik alles wat hij van me wilde en verrassend op vrijdag vorige week DR Oluwola belde me dat mijn problemen zijn opgelost, dat ik me naar het ziekenhuis moet haasten voor een controle, wat ik echt deed, ik bevestig van mijn arts dat ik nu HIV-NEGATIEF EN NIET LANG + ben, ik spring op en huilde zwaar omdat de ziekte echt de dingen uit mijn leven verdrijft, mijn vrienden, mijn neef, mijn verloofde en familieleden, maar nu ik bevestig NEGATIEF ben - mijn verloren vrienden en verloofde zijn terug voor smeeken om vergiffenis, heb ik ze vergeven en nu zijn we nu beste vriend. opnieuw zal ik tegen Dr ojuku zeggen dat hij gezegend is en moge de almachtige God die ik dien hem en zijn gezin op een hoger niveau brengen in het leven. Goddank en dank. Stuur een e-mail naar DR Oluwola voor genezing en oplossing WEBSITE EN E-MAIL:
wonderfulwondercuretemple@outlook.com
wonderfulwondercuretemple@gmail.com

karen david

hallo allemaal, ik ben karen david, ik wil deze prachtige getuigenis delen met de wereld als geheel als er een lichaam in dezelfde situatie is. in 2011 werd ik gediagnosticeerd met HIV tot ik online een getuigenis bedoelde door een vrouw met de naam Anita die sprak over een man die Dr wise heette, ik wist niet zeker of het echt was totdat ik hem zelf contacteerde. Ik dacht dat er nooit een remedie voor mijn dodelijke ziekte was maar Dr wise vertelde me dat zijn kruiden me konden genezen, en toen besloot ik om hem te proberen, hij vertelde me toen ik begon zijn kruiden te nemen, dat het alleen Ik heb een paar dagen nodig om genezen te worden, ik geloofde hem en nam het kruid met vertrouwen. nadat hij mij de medicatie had gegeven, nam ik het en voelde ik nieuwe tekenen in mijn lichaam en ik besloot om een ​​test te doen en het resultaat verklaarde dat ik HIV-negatief was, ik was erg blij en belde zelfs mijn voorganger en vertelde hem daarover ben ik heel blij dat ik nu HIV-negatief ben en ik ben ook blij dat ik deze kerst niet als HIV-patiënt zal vieren, zoals ik dat de afgelopen 4 jaar heb gedaan, dus help me een heel grote dank te zeggen Het was wijs om me te redden uit de handen van de dodelijke kwaal. als je ook in een dergelijke situatie verkeert en je zoekt naar een oplossing, zoek dan niet meer voor je de juiste informatie hebt gekregen die je al heel lang in dit soort zaken hebt gewild, je bent vrij om vandaag contact op te nemen met Dr. zijn privé e-mail: drwisehivhealinghome@gmail.com of bel hem op zijn mobiele nummer: +2349063191711. ik ben ervan overtuigd dat hij je zal helpen, net zoals hij de mijne heeft gedaan,

mary

goede dag allemaal, ik ben gekomen om de wereld te vertellen hoe ik genezen was van hiv-aids, ik geloof nooit dat er nog steeds een goede kruidenarts is totdat ik arts ontmoette okos, ik heb al 15 jaar hiv-aids maar ben nu gratis en alle medische tests bewijzen dat ik genezen ben, ben vandaag gelukkig, een vriend van mij die aan HERPES leed, krijgt ook het medicijn en nu is ze genezen, dat is de reden waarom ik de wereld ben gaan vertellen dat een arts okos kruiden thuis is de oplossing voor uw probleem,
waarom wachten en lijden wanneer er iemand als Dr. okos is
dat elke ziekte kan genezen
  HIV / AIDS
KANKER/
HEPATITIS B VIRUS,
Herpes astma ,,
Diabetisch 1 & 2,
SPELLEN
NAAKTHEID
BEROERTE
sterf niet in stilte, het enige wat je hoeft te doen is contact met hem op te nemen, okosherbalhome@gmail.com je kunt ook contact opnemen via zijn whatsap-nummer +2348134156715
                     okosherbalhome@gmail.com

anna lucas

Hello viewer’s
I don’t have much to say there are so may scammers going on online so we cant detect the real herbal medicine doctors. Thank GOD for leading me, please don’t ignore this post is real Dr Emmanuel, is a real herbal Doctor, he cured me from Herpes virus, i am living so happy and free , i was fully recovered within 4 weeks of usage of dr Emmanuel herbal medicine ,please viewers out there that have any deadly disease don't fail to contact him via his email; nativehealthclinic@gmail.com or WhatsApp/Call: +2348140073965 or IG: @dremmanuel2 thanks once again to dr Emmanuel GOD bless you abundantly
he also cured HIV/AIDS,CANCER,GENITAL WART,COPD,BRAIN TUMOR

magret

Ellesandra Ryan is mijn naam. Ik wil dat je begrijpt en gelooft dat er aan het einde van elke moeilijkheid zeker een opluchting zal zijn, want geen enkele aandoening is absoluut permanent en geen ziekte zonder genezing, behalve dat je mijn kruiden niet hebt gebruikt, wees hoopvol, je kwam niet met dit van god en geen mens verdient het om ziek te zijn, zelfs als je een menselijke fout maakt. Dit waren de woorden van Dr. Mike toen ik hem voor het eerst op watsapp schreef met + 2348067804104. Je kunt hem ook bereiken via e-mail: doctormikespell34@gmail.com. Ik had de grootste nachtmerrie ooit (hiv) Artsen bleven maar zeggen dat ze niet kunnen genezen, kalmeren en we kunnen het aan, maar de gedachte om ART voor altijd te gebruiken en de verwoestende bijwerkingen zullen me niet toestaan. De hoop was verloren en de dromen werden verbrijzeld, maar dr. Mike, een niet-wetenschapper en impopulair, herstelde ze allemaal nadat hij over hem had gelezen in een blogartikel van Jose, waar hij algemeen werd erkend dat hij HIV / aids en andere virussen kon genezen met behulp van oude kruidengeneesmiddelen. Ik weet precies hoe je je voelt om dit te lezen, maar als je het nu opgeeft, komt het neer op zelfmoord. Wees er zeker van dat ik getuige ben dat Dr. Mike Miracle Herbal Reinigingsmiddel dat hij via vertrouwde koerierslijnen verstuurt, u overal zal bereiken en dat u zult zegevieren. Je hebt misschien zonder succes andere middelen geprobeerd, maar dit is alleen als je gebed is beantwoord. Ik heb dit geschreven om je te redden en een beloofde made.doctormkespell34@gmail.com te houden

sheila ethan

Hallo allemaal, ik heb mijn hele leven ASTMA gehad, maar ongeveer 7 jaar geleden werd mijn astma zo erg en werd de diagnose EMPHYSEMA / COPD gesteld, wat hoogstwaarschijnlijk te wijten was aan astma. Ik gebruikte dubbele antibiotica en steroïden, voelde me nog steeds niet beter. Mijn longen piepten constant in alle vier de kamers, ik gebruikte al Advair, Spiriva en Albuterol in mijn vernevelaar, ze deden gewoon niet veel. Het was een hel voor mij vanwege de ademhalingsmoeilijkheden. Mijn schoonzus vertelde ons over natuurlijke kruidengeneesmiddelen van een dokter genaamd DR UDO. Hij vertelde ons hoe hij bij DR UDO kruiden bestelde die haar artritis effectief behandelden. We namen contact op met DR UDO en vertelden hem over de astma-ziekte en bestelden onmiddellijk het medicijn na het lezen van veel positieve recensies van andere patiënten, ik ben blij te kunnen melden dat de kruidengeneesmiddelen zeer effectief waren voor mijn longen, al mijn symptomen inclusief ademhalingsmoeilijkheden, luchtweginfecties, chronische hoest en piepende ademhaling is gewoon gestopt. Ik zal binnenkort 52 worden en ben nog nooit zo beter geweest na het gebruik van DR UDO's kruiden en ben dankbaar voor de hulp die DR UDO voor mij heeft gedaan. Ik zou het contact van DR UDO laten vallen om iedereen met een vergelijkbare ziekte of ziekte in staat te stellen hem te bereiken. geneest de volgende ziekten en aandoeningen; -HIV / AIDS, kanker, astma, diabetes, hepatitis b, longfibrose, longontsteking, syfilis, candidiasis, brandende keel, herpes, vleesboom, cysten in de eierstokken, zwakke erectie, endometriose, nierfalen, hemodialyse, deblokkeer eileider, onvruchtbaarheid bij vrouwen, HPV, de ziekte van Parkinson, hersenkankertumor, fibromyalgie, covid 19 kruidenvaccin, enz. Neem contact op met DR UDO via e-mail ... DRUDOAZIBAHIVHEALINGCENTRE@GMAIL.COM. of je kunt hem schrijven via whatsapp-nummer ....... + 234-805-107-5165. Zijn natuurlijke kruiden zijn erg effectief.