avonturenmo.reismee.nl

Afrika week 1

Hee allemaal,

Eindelijk mijn eerste verslag! Ik heb pas sinds gister internet dus daar moest ik even op wachten.. Afgelopen vrijdag aangekomen in Zambia, na een best vermoeiende reis. Van alle spanningen kon ik niet slapen en was ik niet helemaal lekker dus ik was blij toen ik er was:) Rebecca (contactpersoon van het vrijwillgershuis) stond al op mij te wachten met een bordje; welkom Monique:) En zijn gelijk met de auto naar het vrijwilligershuis gereden. Aangekomen bij het vrijwilligershuis mocht ik de hele dag rusten, maar dat zat er helaas niet in vanwege de warmte.. Het is hier ik geloof ongeveer 36 graden en op onze slaapkamer hebben we wel 2 ventilators maar dat verdrijft de warmte niet echt.. dus een hoop slaap gemist de eerste dagen..

Rebecca stelde me voor om afgelopen weekend op safari te gaan, er gingen namelijk meerdere vrijwilligers mee, daar zei ik natuurlijk geen nee tegen! Zaterdag werden we al vroeg opgehaald om vervolgens naar Botswana te gaan (buurland van Zambia) Daar zijn we 2 dagen geweest, inclusief overnachting in een tentje midden in de wildernis! Twee dagen lang gereden en een tocht met de boot leverde echt onwijs mooie momenten! Nijlpaarden, krokodillen, buffalo's heel veel olifanten, impalas, zebra's, giraffen en leeuwen van super dichtbij gezien! Dat was heel vet!! Na de eerste dag mochten we slapen in een tentje midden in de wildernis.. Spannend! Waar de wilde dieren zo naast de tent konden staan was ik het bangst voor de schorpioen! Gelukkig geen gekke dingen gezien. Ik had met de andere vrijwilligster afgesproken waarmee ik in de tent lag dat we elkaar wakker konden maken mochten we 's nachts naar de wc moesten. En jahoor, moesten allebei naar de wc, snel naar buiten; eerst gecheckt of er geen schorpioenen waren en toen snel achter de tent geplast haha.. Nadat we op zondagavond weer terug waren kreeg ik echt last van heimwee.. ik kon wel janken.. het enige wat ik eigenlijk wilde was naar huis toe! Gister had ik mijn kennismakingsgesprek met Rebecca en verteld dat ik heimwee had en niet wist of ik het op deze manier zou volhouden.. Ze vertelde me dat het heel normaal is en dat het allemaal wennen is hier zo allemaal, maar dat het vanzelf over een tijdje weg zou gaan, dus daar hoop ik maar op! Vandaag voel ik me wel al een stukje beter, want vandaag ben ik voor het eerst naar school gegaan en heb ik kennis gemaakt met de klas waar ik les mag geven. Het is een pre school, dus allemaal kindjes van ongeveer 6 jaar (dacht ik) die worden voorbereid om naar de echte klas te gaan. Toen ik er bijna was kwamen er een stuk of 6 kleine kindjes me om de hals gevlogen en zeiden mazunga mazunga (blanke) echt hartverwarmend, ze waren bijna aan het vechten wie mijn arm mocht vasthouden. Ze zijn hier allemaal zo vriendelijk! Het was wel een eindje lopen, zo'n 1,5 uur heen en vanmiddag zo'n 1,5 uur terug.. Ik had geluk dat het een beetje bewolkt is anders was het echt een beproeving met deze hitte.. ik heb respect voor de bevolking hier, want hier lopen de mensen heel veel en dan in deze hitte..

Morgen gaat het echte werk beginnen! Ik breng jullie een andere keer weer op de hoogte van mijn werkervaringen!

Liefs Monique

Reacties

Reacties

Ilse

He Mo,
Fijn om iets van je te horen! Je hebt meteen een mooie start gemaakt met de safari, heerlijk om je vrije dagen zo te besteden. Die heimwee verdwijnt vanzelf met al die lieve, enthousiaste kinderen om je heen :) Veel succes! Groetjes Tom & Ilse

Travel Active

Hoi Monique,

Wat leuk om te lezen dat je geniet van Zambia (en Botswana)!

Toi toi toi de komende weken!!!

Groeten, Melissa, Kevin, Lieke en Lia
Travel Active team

Wouter en Joyce

Hey Monique,

Leuk om je verhaal te lezen en wat gaaf dat je gelijk op safari bent gegaan!
Het schoolproject lijkt mij erg leuk, geniet ervan met de kids!
Hopelijk heb je snel fijne mensen om je heen, zodat je heimwee verdwijnt en overal van kan gaan genieten!

Succes morgen met je eerste vrijwilligersdag!:)

Helen

Ooooohhh wat gaaf, die safari! En wat leuk, de kennismaking met de kindjes. Moet je elke dag zo ver lopen? Poeh hee, wat je zegt: respect voor de bevolking! Succes met je werk en met de heimwee, enne ook heel veel plezier :-) Groetjes!

Jeanne

Hoi Monique, mooi om je verslag te lezen. Moet je elke dag die afstand heen en terug lopen? Je blijft er natuurlijk wel slank bij..... en aan de hitte moet je nog wennen. Ik heb de kaart zitten bekijken en volgens mij zit je niet zover van de Victoria Falls. Dit moet waanzinnig mooi zijn, dus als je de kans krijgt om die watervallen te bezoeken, zeker doen. Veel succes met je werk en ik hoop dat je elke dag weer geniet. Hier bij ons nu regen, regen en regen. Groetjes....

Roos

Mooi verslag veel succes gr.Tiny & Roos????????

Moniek

Sjonge, nu al op safari geweest! geweldig! Vervelend dat je heimwee hebt maar je kunt dit! Geloof er in. Even wennen en dan lekker genieten!

Ester

Hee Mo!
Leuk om je verhaal te lezen! Gaaf dat je meteen op safari bent gegaan. Geniet maar lekker van alle knuffels van de kinderen. Succes en blijf genieten! Liefs Ester

Arie en Francien.

Veel succes en lekker genieten van die kleine kindjes.

Inderdaad die mensen hebben het niet zo gemakkelijk daar.

Jacqueline Litjens

Ha Monique, begin je al 'n beetje te wennen? Wel heel leuk dat je meteen al op safari bent geweest. Zag gistermiddag wat filmpjes bij pap op z'n telf. Wat gaaf zeg, prachtig is net of je even in 'n film zit. Moet je alle dagen zo ver lopen naar die school?Nou dan zul je dat lijntje wel blijven houden.Ga lekker genieten van alles vooral van die lieve kindertjes.Liefs hiet vanuit st. Hubert

Joseline

He Monique,

Ik heb veel aan je gedacht! Hoe is de eerste week je vergaan? Beetje bijgekomen van het slaapgebrek en alle eerste indrukken? Dat kost een hoop energie, dus dat de tranen je soms nader staan dan het lachen is helemaal niet vreemd hoor. Volgens mij heb ik aardig wat potjes gejankt toen ik net in Uganda was haha.

Heel veel plezier de komende weken. Ik ga met veel nieuwsgierigheid je blogs lezen :)

Liefs Joseline

Mieke Verger

Hallo Monique

Wat superleuk dat je een Afrika-avontuur tegemoet gaat en dat ik je via je blog mag volgen.
Het lijkt me heel leuk om elkaar in Tanzania te ontmoeten.
Ik wens je een super mooie tijd in Afrika en hoop
dat je heimwee spoedig weg zal vagen.
Gaaf dat je al meteen op safari bent geweest.
Have fun ????????

Mieke Verger

Oeps, vraagtekens moeten natuurlijk !!!
zijn.????

Gerry en Hent

Hoi Monique,
Leuk om jouw te volgen met alle ervaringen en verhalen. Ik heb de filmpjes gezien van Jeanne. Het ziet er schitterend uit. Hopelijk is de heimwee binnenkort over, dan kan je er nog meer van gaan genieten. Een hele fijne, inspirerende tijd in Afrika. Lieve groetjes van ons, houdou.

Nelly & Piet

Hallo Monique
Fijn iets van je horen.Bianca had het voor mij even geopend nu kan ik je volgen een mooie safari gehad , en de kindjes mooi werk je kan he t Monique. Willemien was van middag aan de deur voor mms collecteren in de regenen bij jou heel warm heel veel werk plezier. groetenNelly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active